Allt händer på en & samma gång.

För det första är jag sjuk hela tiden. Sen var jag in till Filipstad och besiktiga bilen igår. Där blev resultatet 4 2:or. Sen när jag kom hem ringde jag och ville dom skulle fixa taket eftersom jag tror det är möggel. Så på kvällen kom dom och rev ner några brädor i taket vilket ledde till att vi fick se helvetet i taket. Genomrötet och jätte möggligt. Så jag bestämde mig för att åka te IKEA idag och köpa nåt jag kan ha mina kläder i så länge. Idag 7:20 kom det byggarbetare och började greja med taket. Men jag var ju tvungen att åka så dom fick härja fritt i sovrummet. Klockan 8 begav jag mig till Nykroppa för att hämta min kära syster som skulle med till IKEA. Därifrån fick jag med mig 2 klädförvarings "garderober" på hjul, massvis med värmeljus, ett skoställ, en palm och lite annat. Sen fick de ju också bli en tur till Biltema eftersom den där förbannade bilen inte gick igenom. Där blev de fjäderköp till den. Sen över till Elgiganten och köpa en bärbar telefon med nummerpresentatör så jag ser vem ringer. Sen begav vi oss till Storfors för att kolla upp vad det skulle kosta att lämna in bilen. Och de skulle gå på 6600 kr. Billigt och bra eller inte eftersom det inte var alls längesen vi laga den för 9000 kr. Men men....
Så kommer jag hem och ska bära upp alla grejer ensam och de är verkligen inte alls kul när man är sjuk. Så kommer jag in i sovrummet och kollar vad dom gjort. Ett stort hål rakt upp i taket och hela sovrummet är inplastat ! Och allt här hemma ser ut som en enda stor röra :( Just nu önskar jag att jag var miljonär, eftersom jag ser hur pengarna försvinner innan dom ens kommit in på kontot knappt ! De enda posetiva idag var att vi fick gratis och mkt god frukost på IKEA. Men annars känns inte något annat skoj just nu. Direkt jag kom innanför dörren fick jag sjuklig huvudvärk och tungt att andas :( På måndag iallafall ska jag ställa fram bilen så lagar dom den på tisdag ! Nu ska jag försöka göra något åt denna förbannade bostad ! Ha en bra dag ni andra iaf :)










Kommentarer
Postat av: Therese

Nej fan va trist! Hoppas det löser sig tillslut goding!

2010-11-03 @ 22:52:38
URL: http://thereseskold.blogg.se/
Postat av: Ronja

Ja de är fan inte kul :( Ja de gör det nog nångång. Men de är massa grejer som ska fixas innan dom kan bygga tak igen :(

2010-11-04 @ 12:30:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0